[O1] ALH kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skuba
    Classic
    • 2012
    • 9

    [O1] ALH kąt wtrysku

    159 SW tez jest ladna
  • dwloka
    Classic
    • 2010
    • 24

    #2
    [O1] ALH kąt wtrysku

    Mam pytanie,jak się ustawia kąt wtrysku w silniku ALH bo z tego co wiem to na kole pompy wtryskowej,ale ostatnio znalazłem poradnik (chyba na stronie audi)gdzie widać jakby kąt wtrysku regulowało się popuszczeniem śrub mocujących pompe-i przesuwaniem całej pompy w lewą lub prawą stronę.

    I od czego są przekaźniki 103 i109? Zauważyłem że koledzy którzy mają problem z odpalaniem swoich skodzinek je wymieniają ,ale nie wiem dokładnie za co są odpowiedzialne
    Dziękuję bardzo za pomoc

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #3
      Re: ALH kąt wtrysku

      Zamieszczone przez dwloka
      Mam pytanie,jak się ustawia kąt wtrysku w silniku ALH bo z tego co wiem to na kole pompy wtryskowej,ale ostatnio znalazłem poradnik (chyba na stronie audi)gdzie widać jakby kąt wtrysku regulowało się popuszczeniem śrub mocujących pompe-i przesuwaniem całej pompy w lewą lub prawą stronę.

      I od czego są przekaźniki 103 i109? Zauważyłem że koledzy którzy mają problem z odpalaniem swoich skodzinek je wymieniają ,ale nie wiem dokładnie za co są odpowiedzialne
      Dziękuję bardzo za pomoc
      co do ustawienia kata wtrysku to dobrze sie orientujesz kolem pompy wtryskowej , przekaznik 109 jest od swiec zarowych 103 niestety z pamieci wypadl

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        #4
        Zanim zaczniesz grzebać przy pompie powinieneś najpierw VAG-COM'em sprawdzić czy nastawy kąta wtrysku paliwa są prawidłowe. Zresztą bez tego interfejsu nie masz się za co zabierać.
        Kąt wtrysku ustawia się mechanicznie luzując bodajże 3 śruby i kręcąc kołem pompy w przód i w tył (ruszamy praktycznie w minimalny sposób, niemalże nie widoczny).
        Prawidłowość nastaw sprawdzamy na nagrzanym silniku na wolnych obrotach właśnie VAG-COM'em.
        Poczytaj podpięte tematy na temat kąta wtrysku to Ci się troszeczkę sprawa rozjaśni.
        Zasady ustawiania są takie same dla każdego TDI na pompie VP, jedynie czym się różną to właściwymi wartościami pomiarowymi w Vagu.
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • dwloka
          Classic
          • 2010
          • 24

          #5
          Właśnie ustawiłem na 54,strasznie trudno wcelować się dokładnie w to 49-51.Mam nadzieję że to pomoże mojej skodzince :lol: .Dzięki bardzo za pomoc

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Zamieszczone przez dwloka
            49-51.
            Zawsze bede kpic z tych wartosci powtarzanych jak mantra.
            Idealny kat wtrysku powinien znajdowac sie na srodkowej(niebieskiej) linii w TDI Timing w vagcomie/vcds po uprzednim wybraniu z listy rozwijanej swojego silnika i rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej.



            Ja cie krece. 38 a precyzyjny....
            I tak wszystko zalezy od temperatury paliwa.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Podepnę się z jednym pytaniem: miałem wymieniany rozrząd i mechanik ustawił go świetnie tzn. ciut powyżej niebieskiej linii (sprawdziłem VCDS-em i było 61 - mam ASV). Auto odpalało jak i jeździło idealnie. Po jakimś czasie robiłem korektę softu w związku z wymianą m.in. turbo i wtrysków na mocniejsze. Niedawno sprawdziłem w/w parametr i jest poniżej niebieskiej linii (42), auto nadal jeździ świetnie i odpala też ale pytam z ciekawości czy w czasie korekty tuner ruszał kąt (wymiana wtrysków) czy jest jakaś inna przyczyna tego stanu rzeczy. Czy warto coś zmieniać wobec tego (z lekko przyspieszonym kątem auto było ciut żwawsze) ?
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • Buli.31
                Drive
                • 2010
                • 82

                #8
                Może pasek sie lekko wyciągnoł

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Rozrząd niedawno wymieniany i ma dopiero 20kkm.
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Wyglada na to, ze stare wtryskiwacze nie trzymaly cisnien
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Myślę, że mam jeszcze logi sprzed ich wymiany - wszystko było w jak najlepszym porządku, poza tym - nadal jeżdżą w innym aucie, kierowca zadowolony a montowane były przez znanego tunera po sprawdzeniu.
                      Inne sugestie ?
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • Krzylu
                        Rider
                        • 2008
                        • 256

                        #12
                        I tak wszystko zalezy od temperatury paliwa
                        bradley, Możesz rozwinąć myśl?

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          Krzylu, wykres generowany w TDI Timimng jest w funkcji temperatury paliwa (zależy od niej). Jest tak chyba dlatego, że ECU też bierze temp. paliwa i wtedy decyduje o kącie wtrysku. Dobrze kombinuję ?
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • Krzylu
                            Rider
                            • 2008
                            • 256

                            #14
                            looker, no tak tylko mnie chodzi o to jak temperatura paliwa oddziałuje na kąt wtrysku i kiedy i z czym i na co patrzeć przy ustawianiu kąta jeśli mamy daną temperaturę paliwa. 8) :wink:

                            Komentarz

                            • haragon
                              Rider
                              • 2008
                              • 310

                              #15
                              Temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku tak samo jak temperatura silnika ;-)
                              Jak się nie kręcić tak dupa z tyłu.
                              Kąt wtrysku sprawdzamy na rozgrzanym silniku. Gdy osiągnie swoją temperaturę roboczą, temperatura paliwa też jest właściwa. To są dwa zależne od siebie parametry.
                              Zawsze lepiej jest napisać o temp. silnika niż paliwa bo dla mniej wtajemniczonych ten parametr będzie bardziej "namacalny i wyczuwalny" niż temp. paliwa.
                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                              >>Software - rogalotti<<

                              Komentarz

                              • wolas
                                Rider
                                • 2011
                                • 290

                                #16
                                W silniku AGR tez kręcimy pompą??vag com w pozycji 2 pokazał mi wartość 105, więc chyba troche za dużo, nie trzeba popuszczać nigdzie śruby na pompie/

                                Komentarz

                                Pracuję...